Brazilian Jiu Jitsu

Holdplan

Brazilian Jiu Jitsu er en kampsport, hvor man har hele kroppen i brug. Det er en kampsport hvor man ikke bruger slag og spark men greb og teknik og hovedsagligt som gulvkamp, som man kalder at Rulle.  Da der ikke er slag og spark er skades risikoen minimal, og det er en kampsport som virkelig er noget for alle. Det er en kampsport hvor man virkelig for sved på panden, og bliver teknisk og motorisk udfordret, samtidig med at man har det sjovt. I Mikenta har vi yderst kompetente instruktører som gør alt for at du får en go oplevelse og træning.

Når man træner, så gør man det i en dragt kaldet en Gi (denne kan købes hos Mikenta)  og man er velkommen til at komme til prøve time uden Gi.

I skal være meget velkomne til at kigge ned forbi til en prøvetime hver tirsdag og torsdag i henhold til tidsplanen.  – I behøver ikke at melde jeres ankomst, men møder bare op 10-15 minutter før træningens start og henvender jer i disken.

Vi glæder os til at rulle med jer 🙂

Lidt info om BJJ:

I Brasiliansk Jiu-Jitsu lægges der vægt på fri kamp og sparring – også kaldet ‘at rulle’ – for at sikre at udøverne også er i stand til at udføre de lærte teknikker på en usamarbejdsvillig modstander samt at neutralisere dennes angreb. Målet er at få modstanderen ned at ligge og derefter hele tiden forbedre sin position, for derved til sidst at kunne anbringe personen i et greb, der får ham/hende til at give op, hvilket afslutter kampen.

checkmark

Forbrænd Kalorier

Glem din typiske fitnessrutine og kom ned og forbrænd 500 – 1000 kalorier når vi giver den gas til Cross-Træning. Vi træner 1 time på høj intensitet så du kan komme i dit livs bedste form på ingen tid.

checkmark

Teknik

I Mikenta lægger vi meget vægt på, at løftene bliver gjort ordentligt, så vi undgår skader. Vores trænere  hjælper dig med at få 100% styr på teknikken i de forskellige løft, så du får mest muligt ud af din træning.

checkmark

Byg Muskler

Du kommer hurtigt til at bygge større og stærkere muskler til Cross-Træning. Vi træner både med kettlebells og vægtstænger, og laver alt fra spiderman-crawls og pull-ups til deadlifts og olympiske løft.

checkmark

Fællesskab

Cross-Træning er kendt for at skabe et utroligt fælleskab, og hos Mikenta er det ingen undtagelse. Vi presser, motiverer og støtter hinanden, så alle opnår resultater og ser fremskridt i deres træning.

checkmark

Kondition

Din kondition vil blive sat på prøve og hurtigt blive forbedret til Cross-Træning når vi laver intervaltræning på høj intensitet i form af burpees og sprints. Du vil komme i god form i løbet af ingen tid.

checkmark

Core Styrke

Til Cross-Træning træner vi ikke kun “disko-musklerne”, men derimod hele kroppen, da dette er det vigtigste. En stærkere core vil gøre dig stærkere i alle løft og gøre dig stærkere i dagligdagen.